۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۲, یکشنبه

انسان پوک*

- بیشتر مردها ابله‌اند. هیچ‌وقت نمی‌دانند چه زنی می‌خواهند. اگر ازشان بپرسی: "چه جور زنی خوب است؟" هر کدامشان یک چیزی می‌گویند. نظراتشان از زمین تا آسمان با هم متفاوت است. در پی یک زن می‌دوند و وقتی به دستش آوردند دلشان چیز دیگری می‌خواهد. به خاطر همین خیلی راحت خیانت می‌کنند و حق را به خودشان می‌دهند. نظرشان مثل آب است؛ راحت تغییر شکل می‌دهد. مردها فکر می‌کنند و می‌سنجند ولی با زیر شکمشان تصمیم می‌گیرند. همین است که همیشه بداخلاق و خشن و عصبی‌اند. چون فکر می‌کنند زن‌ها هم می‌توانند مثل خودشان خیانت کند به زن‌ها شک دارند و نام شکشان را می‌گذارند غیرت. زندگی‌اشان با فشار و حسرت می‌گذرد. مردها ناکام‌ترین موجودات دنیا هستند.
- بیشتر زن‌ها احمقند. می‌دانند چه مردی می‌خواهند. اگر ازشان پرسی: "چه جور مردی خوب است؟" همگی تقریبا یک مرد را توصیف می‌کنند. نظراتشان مثل هم است. اما هیچ‌وقت جرات ندارند حرفشان را بزنند. همیشه باید مغرور باشند و باور دارند که همه باید پی‌اشان بدوند. به خاطر همین رقابت بینشان فشرده می‌شود. به یکدیگر تا پای مرگ حسادت می‌کنند. چشم دیدن هم را ندارند. زن‌ها می‌بینند و سبک و سنگین می‌کنند ولی با دلشان تصمیم می‌گیرند. همین است که باوفا هستند تا مردها را به خود جذب کنند. سعی می‌کنند مثل یک گربه آرام و ملوس و مهربان باشند. در حالی که درونشان پر از افکار زشت و شیطانی است. پیوسته می‌ترسند که رقیب دیگری از راه برسد چون می‌دانند که مردشان ممکن است محبوب دیگر زن‌ها هم باشد. زندگی‌اشان با دلهره و اندوه طرد شدن می‌گذرد. زن‌ها ترسوترین موجودات دنیا هستند.
* فروغ فرخزاد
پی‌نوشت با تاخیر: فقط عنوان از فروغ است!!! برای رفع شبهات.

۱۰ نظر:

  1. کسشعرترین چیزی بود که از فروغ شنیده بودم

    پاسخحذف
  2. قبولش دارم یه جورائی... اما فقط یه جورائی....!

    پاسخحذف
  3. کاش مینوشتی از کدوم کتاب اماازین جامع تر تو کتاب:
    "چرا مردان به حرف زنان گوش نمی دهند و چرا زنان زیاد حرف میزنند و بد پارک میکنند"
    اومده.

    پاسخحذف
  4. اون تیکه ش که میگی زنها همه یه جور مرد می خوان حرف بی اعتباریه ... خب معلومه که زنهای مختلف با سطوح فکر مختلف مردهای مختلف می خوان ... مثلا یکی یه نره غول هیکلی می خواد که کت شلوار بهش بیاد و لبهایی کلفت برای ماچ کردن داشته باشه ... یکی ام یه جوون لاغروی متفاوت و اندیشمند می خواد که صبح تا شب بشینه باهاش وراجی کنه و دوتایی پوزیشن های مختلفو با هم تست کنن ...
    ........
    از خودت حرف در میاری بی خودی ! ببخشیدااااااااااا ...

    پاسخحذف
  5. تن فروغ با این نظرا تو گور لرزید

    پاسخحذف
  6. ديدي ماه رو با انگشت به يه عده نشون ميدي و وقتي فكر ميكني اون پچ پچ ها درباره ماهه يكدفعه ميفهمي كه نه همه دارن نوك انگشتت رو نشون ميدن؟خب همين ديگه.حالا اصل حرفت رو ول كردن شدن وكيل مدافع فروغ.
    من هم باهات موافقم همه زنها يه مرد رو توصيف ميكنند حتي اگه اون مرد ها در ظاهر و رفتار با هم فرق داشته باشند ولي همشون در نهايت يكي هستند.

    پاسخحذف
  7. همیشه از این جور تفسیر ها و تقسیم بندیا حالم بهم خورده.از دخترا بپرس کیو میخوان: مرد خوش تیپه پولدار باسواده خانواده دار با احساس
    از پسرا بپرس:زنه زیبای آرومه مهربونه خانه دار نجیب
    این صفتا مگه وجود خارجی داره

    پاسخحذف
  8. با اینکه یخورده تند ولی قبول دارم

    پاسخحذف
  9. وقتی آدم‌ها را در حال غذا خوردن می‌بینم دلم به حال خودم و ایشان می‌سوزد. خوب به صورت‌هاشان وقتی چیزی می‌خورند نگاه کنید. غذا نخورند میمیرند بیچاره‌ها!

    پاسخحذف

بوگو، خجالت نکش ...