۱۳۸۹ خرداد ۱۶, یکشنبه

بهشت گم‌شده*

بهشتی که می‌گویند جایی برای روشن‌فکرها ندارد. همه‌اش خوردن و کردن و عبادت! حالا گیرم که خسته‌کننده هم نباشد. ولی یک روشن‌فکر چطور بدون کتاب و بحث زندگی کند؟
* عنوان از جان میلتون

۱۰ نظر:

  1. از روز اول هم معلوم بود بهشت این‌‌ها کار به جایی نمی‌بره، یه جایی بالاخره باید جلوی خالی‌بندی رو می‌گرفتن ولی نکردن.

    پاسخحذف
  2. فاحشه خانه از بهشت و کوره آدم سوزی از جهنم گرته برداری شده. الگو همیشه هست...
    چه خوب که برگشتی

    پاسخحذف
  3. من خیلی وقت ئه نوشته ها ت رو دنبال می کُنم، خوشم می یاد از نوشته ها ت ولی این یکی رو خوشم نیومد و گمونم برا اوّلین بار تو وبلاگت می خوام حرف بزنم.
    متأسّفانه آخوند ها اسلام رو داغون کرده ن، احمدی نژاد هم امام زمان (روحی فداه) رو خَز کرد! می دونم ممکن ئه با این حرف ها متّهم به جزم اندیشی و کوته فکری و صفات دیگه بشم ولی حرفی رو که به نظرم دُرُست ئه می زنم، حتّا اگه به ضررم تموم شه (که بار ها این اتّفاق افتاده).
    به هَر حال؛ حدیث داریم از پیام بَر (روحی فداه) که می گه: «در بهشت حلقه های گفت و گو مطالعه هست، فرشته گان پیرامون آن ها گردش می کُنند و به آنان سلام می دهند». متأسّفانه اصل ِ حدیث یادم نیست ولی مضمونش همین ئه.
    پیشاپیش می دونم ممکن ئه تشکیک تو حدیث وارد بشه -مثلن محمّد که n تا زن داشته رو چه به این حَرف ها و این مسائل- ولی به این هم فکر کُنیم که روشن فکری که 1400 سال پیش می گه*: «فرزندان ِ تون رو برای عصری که توش می خوان زنده گی کُنن تربیت کُنین» می تونه فقط با خوردن و کردن و عبادت راضی بمونه؟ ضمنن؛ بهت توصیه می کُنم کتاب «مجلس ضربت زدن» (بهرام بیضایی) رو بخونی.
    ببخشید روده درازی کردم!
    *: مولا علی (روحی فداه)

    پاسخحذف
  4. ای بابا دیگه وقتی واسه کتاب خوندن پیدا نمی شه اونجا، فکر کن رودخانه ای از عسل، آخه چندش تر از رودخانه ای ار عسل مگه وجود داره؟ آدم توش گیر می کنه

    پاسخحذف
  5. ما را نه غم دوزخ و نه حرص بهشت

    !!

    پاسخحذف
  6. هركجا وقت خوش افتاد همانجاست بهشت...

    پاسخحذف
  7. باید جای ملال آوری باشه براشون

    پاسخحذف
  8. ارزوني خودشون...

    پاسخحذف

بوگو، خجالت نکش ...