۱۳۸۸ فروردین ۲۲, شنبه

جوات‌بازی

یه پرس چلو و کباب کوبیده ، توی رستوران‌های قدیمی لاله‌زار ! توی ظرف‌های استیل با گوجه‌ی اضافی . کباب ضخیمی که بعضی جاهاش یه کم سیاه شده و احتمالا بیشتر از گوشت ، آرد و پیاز داره ولی از کبابایی که روز سیزده به در، با گوشت خالص درست می‌کنن خیلی خوشمزه‌تره . با نوشابه‌ی شیشه‌ای سیاه و خنک که خودت درش رو با دربازکن زنگ زده باز کنی و درش بیفته روی میز رستوران که یه لایه چربی روش نشسته و صدا بده و از سر نوشابه یه بخار سفید بلند شه و تو هوا برقصه بعد هم محو بشه . بعد لای برنجت کره بذاری و روی کبابت سماق بپاشی . گوجه‌هاتو همچنین روی برنج فشار بدی که رنگش رو قرمزه قرمز کنه و دونه‌های سماق روش مثل خالای قهوه‌ای روی یه پارچه‌ی سفید - قرمز بشن . بینش نوشابه رو هم با نی صورتی رنگی که از روی پیشخوون برداشتی بدی بالا و اصلا به فکر لیوان نباشی . بدون اینکه یاد بوی بد پیاز باشی ، دخل یه دونه سفیدش رو همراه کبابت بیاری و حالشو ببری .در حالی که از همه‌جای رستوان بوهای گیج‌کننده و عجیب میاد و بوی کباب و قرمه‌سبزی و سیگار صندوق‌دار با هم قاطی شده باشه .
ته بشقابت بعد از غذا ، یه مایع خوشمزه از آب کباب و گوجه و چربی کره بمونه که دونه‌های سماق توش شنا می‌کنن و تو به اونم رحم نکنی .
همه‌ی اینا به صدبار غذا خوردن توی رستورانای باکلاس بالای شهر می‌ارزه .

۶ نظر:

  1. صد البته بستگی داره با کی ! ؛)
    نقطه ای جون اینجا رو که فید نذاشتی. منم که با دایل آپ میام صد سال یه بار بایس بشینم همه رو بخونم. حداقل برو هالو اسکنش کن که اون صد سال یه بار که میام کامنت بذارم عقده ای نشم!
    بهدش درباره اون سوالی که پرسیده بودی: بنده اساسا به عشق اعتقاد ندارم اما خب یه روزگاری بوده که زندگیم خیلی بهتر از الان بوده که اونم به چیز نداشتم. تموم شده دیگه. .
    بعدم ایمیلتم بده . قوربون دستت.
    چشم سهیل هم در بیاد که من بدون فیلتر شکن تونستم کامنت بذارم P:

    پاسخحذف
  2. آقا منم از این کامنت دونیت بد شاکیم. چن بار میزنم یه بارش شانسی ثبت میشه. به جای چلو کباب خوری بیا اینو درستش کن.

    پاسخحذف
  3. وای خدا بگم چیکارت نکنه!! دلم خوااااااااااااااااااست!!!

    پاسخحذف
  4. میشه یه بار ما رو اون بالا مالاها مهمون کنی تا بیشتر قدر این چیزی که الان داریم رو بدونیم ؟

    پاسخحذف
  5. ایول سانی بالاخره یاد گرفتی کامنت بذاری؟! :))

    پاسخحذف

بوگو، خجالت نکش ...